Kecskemét Megyei Jogú Város https://ekecskemet.hu portálján beküldhető elektronikus űrlapok benyújtásának folyamata

 

Tisztelt Ügyfelünk!

 

A https://ekecskemet.hu portálon keresztül egyszerűen intézheti hivatalos ügyeit elektronikusan akár természetes személyként, akár nem természetes személy nevében jár el. A https://ekecskemet.hu portál „e-Ügyintézés” => „Elektronikusan indítható ügyek” menüpontjában, valamint adóigazgatási ügyekben az E-önkormányzat Portálon, a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap honlapon Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzatánál megtalálja az összes elektronikus űrlapot, amely Önkormányzatunknál jelen pillanatban használható és elektronikusan beküldhető. Azon ügyekben, melyekben nem érhető el elektronikusan benyújtható űrlap kérjük, hogy az e-Papír szolgáltatást szíveskedjen igénybe venni.

A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (továbbiakban: Dáptv.) 19. § (1) bekezdés a) pont aa) alpontja és b) pontja alapján elektronikus ügyintézésre köteles az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, valamint az ügyfél jogi képviselője.

A Dáptv. 8. § 24. pontja szerint gazdálkodó szervezetnek minősül a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvényben meghatározott, belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet, azzal az eltéréssel, hogy a Dáptv. alkalmazásában

  1. a) nem minősül gazdálkodó szervezetnek az adószámmal nem rendelkező egyesület és alapítvány,
  2. b) gazdálkodó szervezetnek minősül az adószámmal rendelkező egyesület, alapítvány, egyházi jogi személy.

A polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 7.§ (1) bekezdés 6. pontja szerint „gazdálkodó szervezet: a gazdasági társaság, az európai részvénytársaság, az egyesülés, az európai gazdasági egyesülés, az európai területi társulás, a szövetkezet, a lakásszövetkezet, az európai szövetkezet, a vízgazdálkodási társulat, az erdőbirtokossági társulat, a külföldi székhelyű vállalat magyarországi fióktelepe, az állami vállalat, az egyéb állami gazdálkodó szerv, az egyes jogi személyek vállalata, a közös vállalat, a végrehajtói iroda, a közjegyzői iroda, az ügyvédi iroda, a szabadalmi ügyvivői iroda, az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár, a magánnyugdíjpénztár, az egyéni cég, továbbá az egyéni vállalkozó, emellett gazdálkodó tevékenységével összefüggő polgári jogi kapcsolataiban az állam, a helyi önkormányzat, a költségvetési szerv, jogszabály alapján a költségvetési szervek gazdálkodására vonatkozó szabályokat alkalmazó egyéb jogi személy, a felsőoktatási intézmény, az egyesület, a köztestület, valamint az alapítvány.”

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy természetes személy ügyfelek részére a Dáptv. nem teszi kötelezővé az ügyek elektronikus intézését, azonban lehetőséget biztosít számukra is.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy kizárólag elektronikus azonosítást követően lehet elektronikusan ügyet intézni (Ügyfélkapu, Ügyfélkapu+ vagy DÁP mobilalkalmazás). 2025. január 16-tól megszűnik az Ügyfélkapus azonosítási mód, helyébe az Ügyfélkapu+ lép, illetve a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) mobilalkalmazás lesz használható.

 

Elektronikusan beadható űrlap benyújtásának menete a https://ekecskemet.hu portálon

 

A https://ekecskemet.hu portálon a jobb felső sarokban található „KAÜ bejelentkezés” menüpontra kattintva jelentkezzen be az e-ügyintézési portálra.

Amennyiben Ön még nem regisztrálta magát a https://ekecskemet.hu oldalon, kap egy figyelmeztetést erre vonatkozóan a KAÜ-s bejelentkezést követően a regisztráció elvégzése érdekében. Az egyszeri regisztráció keretében a természetes személyazonosító adatait, levelezési címét és adóazonosító jelét szükséges megadni, melyek alapján nyilvántartásba vesszük rendszerünkben.

Ezt követően sor kerülhet a tényleges űrlap kitöltésre a https://ekecskemet.hu portál „e-Ügyintézés” => „Elektronikusan indítható ügyek” menüpont alatt található megfelelő űrlap kiválasztásával.

A kiválasztott űrlap kitöltése közben és a kitöltés után is lehetősége van az adott űrlap ellenőrzését elvégezni az űrlap tetején és alján található „Ellenőrzés” nyomógomb segítségével. A hibátlan kitöltés befejeztével az űrlap a „Küldés” gomb megnyomásával küldhető be Önkormányzatunk/Polgármesteri Hivatalunk részére.

A https://ekecskemet.hu portál felületén lehetősége van az „Ügyek” menüpont alatt megtekinteni a beadott ügyeit és azok aktuális állapotát az „Indított ügyeim listája” menüpontban, valamint a papír alapon Önkormányzatunkhoz benyújtott meghatalmazásait a „Cégképviselet” menüpontban.

 

Tájékoztatjuk, hogy az „Indított ügyeim listája” menüpontban a beadott ügy, illetve annak érkeztető azonosítója és iktatószáma az ügyintézői manuális iktatást követően jelenik csak meg.

 

Illetékfizetési kötelezettség esetén követendő eljárás

A Dáptv. 57. § (2) bekezdése alapján a természetes személy felhasználó jogosult, a gazdálkodó szervezet felhasználó köteles a fizetési kötelezettségét elektronikus úton teljesíteni.

Abban az esetben, ha az elektronikusan indított ügy illetékköteles, az űrlap beadását követően Önnek gondoskodnia kell a megfelelő összegű eljárási illeték megfizetése felől. A fizetendő illeték pontos összegét (és a kedvezményezett nevét, bankszámlaszámát) megtalálja az adott űrlap alján.

Az eljárási illeték Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata OTP Bank Zrt.-nél vezetett 11732002-15337544 számú fizetési számlájára vagy Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala OTP Bank Zrt.-nél vezetett 11732002-15724540 számú fizetési számlájára fizethető meg.

Kérjük, hogy az átutalási megbízás közlemény rovatában minden esetben szíveskedjen feltüntetni az adott ügy érkeztető azonosítóját vagy iktatószámát, mely az ügyintézői manuális iktatást követően a https://ekecskemet.hu portál „Ügyek” => „Indított ügyeim listája” menüpont alatt található meg. Amennyiben a beadott ügyet nem találja az indított ügyei között, szíveskedjen az ügyfél(ek) nevét és az ügy típusát (pl.: szálláshely üzemeltetés) feltüntetni. Ezen adatok megjelölése nélkül sajnos nem tudjuk összepárosítani az adott ügyet az átutalt összeggel.

 

Adóügyek intézése

Adóügyek tekintetében az E-önkormányzat Portálon, a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap honlapon van mód az elektronikus ügyintézésre, ahol ügyeket indíthatnak, nyomon követhetik folyószámla adataikat és adóbevallásaikat, továbbá lehetőségük nyílik online bankkártyás fizetésre is. Ennek használatára a Dáptv. szerinti elektronikus azonosítást követően van mód (Ügyfélkapu, Ügyfélkapu+ vagy DÁP mobilalkalmazás).

A portál használatára és az egyes szolgáltatásokra vonatkozó részletes tájékoztató elérhető itt: https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato

Az adózó a helyi iparűzési adóról szóló adóbevallási kötelezettségét – ideértve az adóbevallás kijavítását és az önellenőrzéssel való helyesbítést – és az adóelőlegről szóló bevallási kötelezettségét kizárólag az állami adóhatósághoz (https://nav.gov.hu) elektronikus úton, az állami adóhatóság által rendszeresített elektronikus nyomtatványon, az állami adóhatóság hatáskörébe tartozó adókról szóló bevallások benyújtására vonatkozó rendelkezések értelemszerű alkalmazásával teljesítheti. Egyedül az egyéni vállalkozónak nem minősülő magánszemély vállalkozó jogosult ettől eltérően a helyi iparűzési adóról szóló bevallását papíralapon, az önkormányzati adóhatósághoz is teljesíteni.

  

Kecskemét, 2024. december 10.